niedziela, 20 stycznia 2019

Jeden motek – styczeń – wyzwanie na blogu otulove

Kilka dni temu przypadkiem trafiłam na blog: "Kamili" i zapragnęłam robić na drutach coś więcej niż szalik.

Dzięki opisowi i filmowi udało mi się stworzyć pierwszą w życiu czapkę!😄

Nie jest idealna, ale i tak jestem bardzo zadowolona!

A tak czapka wygląda na mojej główce:




Dane techniczne:
Batik Design Alize Superlana Klasik - 75% POLYACRYL, 25% WOLLE
kolor - odcienie zieleni
druty - 4 i 3,5 mm
link do wyzwania: jeden motek - styczeń

Czapka nie jest trudna. Problemem była dla mnie jedynie końcówka, ponieważ miałam druty ze zbyt długą żyłką i musiałam troszeczkę pokombinować, aby zakończyć oczka.

Czapka składa się jedynie z oczek prawych i zdejmowanych.

Osobiście polecam ten wzór nawet dla początkujących!❤❤

Projektantka poleca do wzoru grubą włóczkę. Ja od siebie dodałabym, że fajnie wygląda w kolorach cieniowanych, a nie jednolitych.

Ktoś ma ochotę dołączyć do drutowego wyzwania!?

Nie mogę się doczekać lutego i kolejnego wyzwania.... ciekawe, czy i tym razem dam radę!?😃



No cóż.... do wyzwania potrzebne były druty z krótszą żyłką.... no ale zamawiać same druty!???

Potrzebowałam tylko druty, a reszta to tylko projekty, które mam w główce. 😍

zakupy - firma Kokonki


W odpowiedzi na komentarze:
pchełka - ze mną też szydełko latami nie współpracowało. Nie poddawaj się! Użyj włóczki innej niż dotychczas najlepiej takiej na szydełko 3-4 mm o składzie bawełna z akrylem. 
Zauważyłam, że na takiej łatwiej się uczyć!😄
Mimo, że już troszkę na szydełku umiem....kordonki nadal nie chcą ze mną współpracować i o serwetce mogę sobie na razie pomarzyć.😟


13 komentarzy:

  1. Świetnie Ci wyszła ta czapka, Ja to szłam na skróty robiłam zawsze czapkę na płasko potem zszywałam z tyłu. Chyba tez dojrzałam do powrotu do drutów, ciekawa czy 0 latach przerwy cos jeszcze pamiętam.
    Serwetki - polecam kordonek maxi , lub cable 5 ( kordonek 5 lub 10 cieńszego czyli 15, 20 nie polecam do nauki ) i szydełko 1,25. do tego filmiki z kanału Aureliamyszkaszara. Nie ma opcji żeby się nie udało.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna czapka i pięknie w niej wyglądasz. ja czapki robię na drutach prostych , co prawda jest szew ale dla mnie lepsza technika dziergania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne kolory ma ta czapka! Zdolna jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  4. No no no no, przepiękna wyszła !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna czapka, kolorystyka idealna, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza chusta? Fantastycznie wyszła. I super wygląda na modelce. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze koty za płoty-czapka jest super;)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Czapka, jak widać na zdjęciach świetna i twarzowa.
    Zapisałam adres wyzwania, pokażę koleżankom, które boją się drutów ;-)
    A szydełko? No cóż praktyka czyni mistrza ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super czapeczkę sobie zrobiłaś i pasuje Ci w niej :).

    Widzę, że w czasie sesji miałaś piękne słońce :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie przeszły te kolory;), a zakupy jasna sprawa, przecież to nieetyczne kupić tylko jedną rzecz, skoro wysyłka jest równa cenie tego produktu;P

    OdpowiedzUsuń
  11. Super Ci wyszła ta czapa. Od czegoś trzeba zacząć. W sumie to już wszystko umiesz, żeby spróbować swoich sił ze swetrem 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no nie wiem, jak dla mnie sweter to wyższa szkoła jazdy-) pozdr.

      Usuń