piątek, 12 października 2018

Urocza hafciarka - zestaw z AliExpress (1); SAL - randka w ciemno - Bajkowe Morze (12); MERANDA SHAWL - październikowe wspólne dzierganie (1)

Na urodziny, które miałam w kwietniu kupiłam sobie na AliExpress nieduży wzorek przedstawiający hafciarkę.

Po tygodniu udało mi się wyhaftować zaledwie tyle:


Dane techniczne:
kanwa 14 ct - kolor płótna
wielkość haftu - 175 x 194
mulina chińska - 28 kolorów
kontury - mulina chińska - 5 kolorów
link do sklepu Guai Guai Store


Kanwa jest sztywna, ale ma cudny kolor i chyba warto się pomęczyć.-) Dodatkowo mulina z tego akurat zestawu ma niesamowite kolory, ale jest strasznie śliska i czasem ucieka mi z igły.-(

Na razie haftowanie to jedna wielka walka ze sobą i sztywnymi palcami. Zobaczymy co będzie dalej.-)



Udostępniono kolejny fragmencik haftu: "Bajkowe Morze" i teraz wygląda on następująco:


Dane techniczne:
kanwa firmy Tajlur - 16 ct, kolor granatowy
mulina DMC - 24 kolory
kontury - mulina DMC - 3 kolory

Ciekawe, czy haft będzie gotowy na święta!? Tempo udostępniania wzorku jest 'ślimacze'.


Ponadto ostatnio bardzo podobają mi się FB wyzwania.-)
No to na FB grupie: "Kolorowe włóczki, kolorowe motki" zapisałam się na kolejne!
Tym razem będę dziergać chustę Meranda - Kirsten Bishop.
Dla zainteresowanych darmowy wzór jest do ściągnięcia ze strony: Ravelry.
Chusta będzie w kolorach żółci, a motek z którego powstanie nosi uroczą nazwę: "Musztarda po obiedzie". Kolor żółty to ulubiony kolor mojej córci i to dla niej przeznaczona jest ta chusta.-)



Dane techniczne:
kolorowy motek 50% akryl, 50% bawełna - 1000 m., 200g
kolor - "Musztarda po obiedzie" - kremowy, wanilia, złoty

Na razie mam tyle, ale zaraz zabieram się do dalszej pracy!-)



W odpowiedzi na komentarze:
Basia G. - dziewczyny z SALu randka w ciemno - Bajkowe Morze wybrały jasne kanwy i nie jest to moim zdaniem dobre rozwiązanie.
Haft wiele traci na wyrazistości przy jasnej kanwie. Cieszę się, że ja wybrałam ciemną kanwę.-)
Najzabawniejsze jest to, że w domu nie miałam innej kanwy w rozmiarówce 16 ct - 18 ct.
Przypadkowy wybór kanwy okazał się strzałem w dziesiątkę!-)
Marta - kwadratowiec to taka narzutka/kardigan. Po osiągnięciu określonej wielkości zszywa się boki kwadratu, dorabia ściągacze rękawków lub nie, jak kto woli-)


9 komentarzy:

  1. Piękne są kolory w hafciarce 😀. Nawet już muline widać. Czekam na finał i zaraz zaglądam na Ali. Zapewne mu mojej zgubie 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie się zapowiada ten zestaw z Ali - ja uwielbiam wyszywać chińskimi nićmi i jakoś mi nie uciekają... Może te są inne..

    OdpowiedzUsuń
  3. Hafty pięknie rosną, ale osobiście podziwiam początek chusty:) Oglądałam też wzór na Merandę i może kiedyś też się skuszę:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Haft z Ali zapowiada się interesująco, śliczne kolory, aż szkoda, że nie pokazałaś jak będzie wyglądał w finale ten haft...trzymam kciuki za postępy...

    OdpowiedzUsuń
  5. I hafty piękne, i powstająca chusta ślicznie się zapowiada :) Piękny ten żółty kolor, taki ciepły i jednocześnie delikatny :) Ja na razie nie robię chust z wyzwań, trochę żałuję, bo bardzo lubiłam to robienie "w grupie", to oglądanie zdjęć, możliwość skonsultowania się z dziewczętami. Wrócę do wspólnego dziergania w styczniu, taki mam zamiar :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie śliczne te kolory w hafciarce, ciemniejsza kanwa świetnie podkreśla kolor muliny w bajkowym morzu, pozdrawiam Ania



    OdpowiedzUsuń
  7. hafty są piękne ale dużo czasu potrzebują.

    OdpowiedzUsuń
  8. i like so much...Thanks for sharing the good information!
    football

    OdpowiedzUsuń